گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9)
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گلکسی اس ۹ را باید نسخه کوچک‌تر خانواده گلکسی اس ۹ بدانیم که در برخی بخش‌ها مانند دوربین از برادر خودش یعنی اس ۹ پلاس ضعیف‌تر است اظهارات را هیچ تفاوتی بین این دو گوشی وجود ندارد تنها در قالب کشتی شاهد حضور یک لنز دوربین برای اس ناین هستیم. برای خرید گوشی اس 9 کلیک کنید.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

پرچمدار سال گذشته سامسونگ از نظر ظاهر بی‌نظیر بود و نه تنها توجه بسیاری از کاربران را به خودش جلب کرد، بلکه باعث الگوگیری بسیاری از سازندگان برای تولیدات جدیدشان گردید. سامسونگ با رسیدن به این درجه از موفقیت در محصول سال گذشته‌اش، همان زبان طراحی چشم نواز را برای گلکسی اس 9 هم پیاده کرده است.

نمایشگر Infinity (بی‌نهایت) چنان فضای جلویی گوشی را پر کرده که تفکیکش از بدنه، مخصوصا در حالتی که گوشی خاموش باشد، به سختی انجام پذیر است. انحنای بخش‌های کناری نمایشگر، به حداقل رساندن حاشیه‌ها، قرار گیری دکمه هوم به صورت نرم افزاری توسط لمس سه بعدی و همچنین استفاده از نسبت 18.5:9 در صفحه، عواملی هستند که در زیبایی هر چه بیشتر بخش جلویی گوشی تاثیر گذاشته‌اند.

دوربین سلفی و اسپیکر گوشی در کنار دیگر سنسورهای موجود، با اشغال کم‌ترین فضای ممکن، بالای نمایشگر مشاهده می‌شوند. قرار گیری این موارد در بخش بالایی گوشی به صورتی انجام شده که بر زیبایی دستگاه تاثیر منفی نگذارد.

اگر به خاطر داشته باشید فریم دوری گلکسی S7 با رنگی روشن‌تر از بدنه طراحی شده بود و بدین ترتیب یکپارچگی در ظاهر این مدل دیده نمی‌شد؛ اما در گوشی گلکسی S9 با طی لبه‌های گرد طرفین نمایشگر، به فریم فلزی آن می‌رسیم که سامسونگ از رنگی کاملا مشابه با بدنه در این بخش استفاده کرده تا حتی عنوان infinity برای این قسمت هم کاربردی باشد!

پاور تنها دکمه‌ای است که در لبه راستی گوشی دیده شده و با قرار گیری در بخش میانی، دسترسی به آن، بسیار آسان است. دکمه بیکسبی که توسط آن می‌توان دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ را فراخوانی کرد، در لبه سمت چپ دستگاه، کنار دکمه‌های کنترل صدا قرار دارد. سامسونگ اکنون این امکان را به کاربر می‌دهد تا عملکرد این دکمه را غیرفعال کند. پورت USB Type C، میکروفون، اسپیکر و از همه مهم‌تر، جک صوتی 3.5 میلی متری در لبه پایینی گلکسی اس 9 مشاهده می‌شوند. لبه بالایی دستگاه هم خشاب سیمکارت و میکروفون دوم را میزبانی‌ می‌کند.

در بخش پشتی گلکسی S9، دوربینی را می‌بینیم که در نیمه بالایی درون محفظه‌ای که با کمی بیرون آمدگی همراه بوده، قرار گرفته است. این محفظه که به صورت عمودی طراحی شده، سنسور اثر انگشت را هم درون خودش جای داده و این بار دسترسی انگشت به آن را نسبت به گلکسی S8، آسان‌تر کرده است. درست سمت راست دوربین و حسگر اثر انگشت، فلاش LED و سنسورهای کنترل سلامتی قرار گرفته‌اند.

سامسونگ این بار هم از شیشه برای جنس بدنه این پرچمدار جدید استفاده کرده که ضمن مقاومت بالایش که توسط پوشش گوریلاگلس 5 تامین شده، حس لوکس بودن را به کاربر القا می‌کند. این بدنه شیشه‌ای مخصوصا در رنگ مشکی، در برابر جذب اثر انگشت مقاومت خوبی دارد.

طراحی چهار گوشه بدنه گلکسی S9 به صورت گرد و بدون زاویه صورت گرفته که تاثیر به سزایی در خوش دستی گوشی داشته است. البته عوامل دیگری هم مانند استفاده از نسبت تصویری کشیده‌‌تر، وزن 163 گرمی و سر نبودن بدنه، در جای گیری راحت‌تر گوشی در دست تاثیر گذاشته‌اند.

گلکسی اس 9 گوشی زیبایی است که در بیشتر بخش‌ها به گلکسی S8 شبیه است. تغییر یافتن محل قرار گیری سنسورهای اثر انگشت، سلامتی و فلاش LED در قاب پشتی دستگاه، تنها تفاوتی است که بین گلکسی S9 و پرچمدار گذشته‌اش، مشاهده می‌کنیم. برای این که اقدام سامسونگ در این زمینه را بیشتر درک کنید، دستور پخت یک غذای خاص را در نظر داشته باشید که آشپز بعد از تست انواع روش‌ها، به آن دست یافته و اکنون برای تنوع، با دانستن پایه و اساسش، تنها چاشنی‌های آن را تغییر می‌دهد؛ در اینجا منظور از دستور پخت، زبان طراحی سامسونگ در گلکسی S8 بوده و تغییر در چاشنی،‌ به تفاوت ظاهری اندک گلکسی S9 اشاره دارد.

 صفحه نمایش

در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن مربوط به صفحه نمایش می‌شود. صفحه نمایش این گوشی 5.8 اینچی بوده و وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 570 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که برای گوشی مجهز به نمایشگر 5.8 اینچی تراکمی عالی خواهد بود. پنل نمایشگر گوشی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده از قابلیت "Always On Display" پشتیبانی می‌کند. به موجب قابلیت Always On Display همواره محتوای خاصی همچون زمان، تاریخ و غیره بر روی نمایشگر گوشی (حتی در حالت خاموش بودن نمایشگر) نشان داده می‌شوند. 

همانطور که در بخش قبل گفتیم، صفحه نمایش گلکسی اس 9 بدون حاشیه طراحی شده و چیزی در حدود 83.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. این مسئله سبب شده که ظاهری بسیار شیک، مدرن و متفاوت برای دستگاه به ارمغان آورده شود. ضمناً سامسونگ روی صفحه نمایش دستگاه را با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین صورت از آن در برابر خراشیدگی محافظت می‌کند. البته با این حال توصیه می‌کنیم حتماً برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل روی صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ را با گلس محافظ LCD بپوشانید. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی چگونه است؟

در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که صفحه نمایش گوشی تقریباً اوج کیفیت یک نمایشگر در گوشی‌های موبایل را به تصویر می‌کشد. محتوایی که توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه می‌شود شادابی و شارپنس عالی دارد و تفکیک‌پذیری رنگ‌ها و همچنین کنتراست عالی نمایشگر گوشی هم با یک نگاه ساده به محتوای آن قابل درک خواهد بود. بنابراین اگر اهل تماشای فیلم و ویدئو باشید، صفحه نمایش 5.8 اینچی و بسیار با کیفیت Galaxy S9 به خوبی این نیازتان را برطرف می‌کند. با توجه به اینکه نمایشگر دستگاه از یک پنل سوپر آمولد تشکیل شده، قدرت تولید روشنایی آن عالی است. 

به جرئت می‌گوییم که شدت روشنایی که توسط صفحه نمایش گلکسی اس 9 ارائه می‌شود در کمتر گوشی اندرویدی قابل مشاهده خواهد بود. این مسئله سبب گشته تا در محیط‌های باز و تحت تابش نور بتوانید بدون مشکل از گوشی استفاده به عمل آورید و محتوای نمایشگر آن را ببینید. برای اینکه بکارگیری گوشی در محیط‌های باز و تحت تابش نور بدون دردسر انجام گیرد کافیست شدت روشنایی آن را بر روی 60 یا 70 درصد تنظیم کنید. پس به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این محصول را شامل می‌شود و تقریبا هیچ نقطه ضعفی در طراحی آن وجود ندارد. صفحه نمایش این گوشی بزرگ بوده، رزولوشن و تراکم پیکسلی بالایی دارد، شادابی و شارپنس عالی را ارائه می‌کند و روشنایی آن کم‌نظیر است.

دوربین

دوربین گلکسی اس ۹ جزو یکی از ویژگی‌های خوب آن است که با وجود برخی امکانات درونش مثل دیافراگم دوتایی نور بیشتری را جذب کرده، نویز تصاویر را کاهش داده و در نهایت کیفیت بهتری از عکس را در اختیار شما قرار می‌دهد. دیافراگم دوتایی به این صورت است که در محیط های پرنورتر از دیافراگم ۲٫۴ استفاده می‌کند و وقتی نور کم باشد به صورت اتوماتیک به دیافراگم ۱٫۵ تغییر پیدا می‌کند.

گلکسی S9 از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که روشن‌ترین عکس‌هایی را که تا به حال دیده‌ایم ثبت می‌کند. دوربین به درستی و به خوبی تنظیم مناسب دیافراگم را انتخاب می‌کند. در مورد کیفیت عکس‌ها تردیدهایی وجود دارد. عکس‌هایی که در نور کم گرفته می‌شوند از نظر کیفی کمی توی ذوق می‌زنند. این تصاویر یا به طور غیر واقعی بسیار روشن می‌شوند و یا یک لایه زرد کمرنگ روی‌ آن‌ها ایجاد می‌شود. دوربین‌های سامسونگ همیشه به نشان‌دادن حداکثر جزییات از سوژه عکاسی معروف هستند؛ ولی این جزییات فدای از بین بردن کیفیت و بافت و کنتراست بکگراند می‌شود. عکسبرداری در نور کم حتی با لرزش‌های کوچک هم تار می‌شود. در کل عکس‌های گرفته‌شده در نور کم توسط گلکسی اس ۹ قابل استفاده هستند؛ ولی هنوزهم دوربین‌های سری پیکسل گوگل بهترین تصاویر در نور کم را ثبت می‌کنند. فوکوس در دوربین سلفی نیز گاهی اوقات به خوبی کار نمی‌کند و باعث تار شدن تصاویر شما می‌شوند.

دوربین گلکسی اس ۹ رنگ‌ها را بسیار جذاب‌تر از دنیای واقعی نشان می‌دهد و کنتراست تصاویر نیز مناسب است. در کل شما از عکس‌هایی که با دوربین این اسمارتفون می‌گیرید بسیار راضی و خوشحال خواهید بود.

در جواب قابلیت animojis آیفون ایکس، سامسونگ در نرم‌افزار جدید دوربین اس ۹ صورت شما را اسکن کرده و از آواتار‌های سه بعدی روی شما استفاده می‌کند. همانطور که اپل با آیفون ایکس ثابت کرد که این قابلیت بسیار جذاب و سرگرم کننده است، ایموجی واقعیت افزوده سامسونگ به شما می‌فهماند که همه چیز ممکن است به راحتی خراب شود. انجام این کار بسیار سریع و پردازش نیز با سرعت انجام می‌شود؛ ولی نتیجه بسیار بد است! شما انتخاب‌های بسیار کم و محدودی برای مدل مو، لباس‌ها و زیور‌آلات و اکسسوری‌‌ها دارید. برای مثال موهای موج‌دار و یا رنگ‌های طبیعی برای بلوند و قرمز وجود ندارند.

خود انیمیشن‌ها نیز احساسات صورت را به خوبی بازتاب نمی‌کنند. ممکن است شما بخندید ولی انیمیشن شما بی روح به شما نگاه کند و بالعکس! احساساتی را هم که قادر به نمایششان هست نیز بسیار تقلبی به نظر می‌رسند.

در نهایت شاید در آینده با وجود آپدیت‌های جدید قابلیت ایموجی واقعیت افزوده نیز بهبود یابد.

قابلیت بسیار جذاب گلکسی اس ۹، ویدیوی سوپر اسلوموشن است که به طرز حیرت‌آوری با ۹۶۰ fps ویدیو‌هارا ضبط می‌کند و هر ۰٫۲ ثانیه تا ۶ ثانیه طول می‌کشد! ولی این قابلیت برای تمام طول ویدیو نیست و ابتدا و انتها معمولا با ۳۰fps ضبط شده ومیان این‌دو سوپر اسلوموشن را خواهیم داشت و این باعث می‌شود که تلاش بسیار زیادی برای ضبط دقیق قسمتی که می‌خواهید به کار ببرید. قابلیت تولید گیف و اشتراک‌گذاری آن نیز در دوربین فیلمبرداری اس ۹ وجود دارد. تمام این قابلیت‌ها فدای پایین آمدن رزولوشن از فول‌اچ‌دی به اچ‌دی شده است.

اسلوموشن نیز با ۲۴۰ فریم بر ثانیه در دسترس است که این بار می‌توانید فیلم‌های خود را کیفیت فول‌اچ‌دی ضبط کنید.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

هر دو گوشی گلکسی اس ۹ سامسونگ و اس ۹ پلاس از فناوری شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. ظرفیت باطری‌های گلکسی اس 9، ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و تفاوتی با نسل قبل ندارد.
نتیجه‌ی آزمون‌های باتری نشان می‌دهند که گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس عملکرد مشابهی با نسل گذشته‌ی خود دارند. طبق تست‌های انجام شده حتی با استفاده سنگین هم یک روز کامل می‌توانید روی باطری گوشی‌ حساب کنید. حتی اگر جزو کاربران کم مصرف هم باشید، عدم نیازمندی به شارژ به اواسط روز دوم هم می‌رسد.
فناوری شارژ سریع نیز در این نسل تغییر نکرده است و نیمی از ظرفیت باطری با استفاده از این فناوری در کمتر از نیم ساعت شارژ می‌شود. همچنین هر دو گوشی از شارژ بیسیم نیز پشتیبانی می‌کنند. اما باید پد مخصوص شارژ ‌آن‌ها را جداگانه خریداری کنید.

کلام آخر

گلکسی اس 9 سامسونگ در ادامه راه پر فراز و نشیب سامسونگ برای رقابت با دیگر گوشی‌های اندروید به بازار عرضه شده است. این گوشی ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را دارد و می‌تواند طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.





:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: گوشی اس 9 , سامسونگ گلکسی اس 9 , خرید گوشی اس 9 , قیمت گوشی گلکسی اس 9 , بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 , گوشی Galaxy S9 ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: